Saturday 19 March 2011

Aku Bukan Tuhan





Aku bukan Tuhan.

Aku tidak mengatur rezeki kamu, apatah lagi rezekiku sendiri.

Aku bukan Tuhan.

Yang tahu bila masamu, apatah lagi masaku sendiri.



Selepas mengalaminya SEKALI LAGI hari ini, aku terus google artikel yang berkaitan untuk menyedapkan hati dan meredakan sebak kat hati ni...






Macam-macam artikel rohani yang aku jumpa.


Macam-macam juga pengalaman orang lain yang lagi berat dugaannya daripada apa yang aku alami.






“Allah tidak akan membebani hambaNya dengan bebanan yang tidak mampu dipikulnya.”




Nauzubillah, betapa aku tidak bersyukur dengan setiap ketetapan dan rezeki yang diatur-Nya.


Mungkin ini belum rezeki aku dan suami, tetapi orang sekeliling, pleaseeeee, bantu kami dengan tidak bertanya dan membandingkan rezeki kami dengan yang lain.


(Y_______________Y)




"Tidak ada anugerah yang lebih baik selain peroleh sifat sabar." (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)




** Sayang, jangan sedih. Jangan macam nii... Kita enjoy dulu naa. Biarlah apa mulut orang nak kata. Lagipun baru lagi kan. Didy pon tak puas lagi nak manja-manja dengan sayang. ;) Kita banyak plan nak gi vacation lagi ni kan. Owang sayang kat dia. **   -Thanks suami.-





2 comments:

  1. Salam


    Sabar ye..

    Nasihat saya.. pedulikan aje kata mereka. Payah... memang payah.. tapi sabarlah... bertahanlah...


    hugs~

    ReplyDelete
  2. Thanx Irtiyah...

    ^___*

    Doakan kami.

    ReplyDelete