Saturday 12 March 2011

Setelah Puas Merengek, Akhirnya..........




Kenapa aku merengek? HaHAHaha

Sebab aku nak hajak Mohd Hubby nengok citer Hikayat Merong Mahawangsa.

Mana tahan kalau tetiap hari Tv3 asek nayang lagu abg Nuar kesayangan tu je!!!
Arghhhhh (jerit sambil garu perot)!!  (^^;)7




" Selamat datang ke TGV."

" Hai, Merong Mahawangsa 5.30ptg dua yea.."

"Couple seat ke normal seat?"

" Normal."

tik.tok.tik.tok.

" Tinggal seat yang warna biru ni je kak." (Hello~~entah2 ko lagi tua dari aku)

" errr..ok amek yg ini laaa " (sambil jari tertonyoh2 kat screen PC)

" Alaaaaa...orang sebelah tu baru je beli kak."

" (Haish..ada gak yang aku hempuk ni kang)..Erm kalau camtu amek sebelah sini  la yer.."

"Enjoy your movie~"


Memandangkan ada lagi sejam sebelom start movie, aku ngan Mohd Hubby gi print pic wedding kitorang yang dah 5 bulan berlalu (jangan tanya kenapa aku print pic kawen sendiri Y_______Y  huhu)

Then kitorang terus setelkan solat Asar dulu. Buatnya TGV tu runtuh time aku sedap2 layan muvie camner? Ha! Jawab! Jawab!

Bila duduk and layan movie ni, aku rasa kagum sangat. Walaupun ramai jugak yg kasi komen negatif, tapi aku rasa HMM memang layak la kalau nak dinobatkan sbg The Best Movie of The Year! 

Cer korang tengok dia punya prop, pehhh, agak2 pengarah filem2 hantu kita ley buat x macamtu?

Prop yang mengancam, bunyi belasah2 yang wat aku geram sampai tumbuk & cubit Mohd Hubby kat sebelah, adegan bunuh2 masa perang tu pon best bangat hoo-kayyy!

Embok plak syangat seksi! Ohh i adore u la Ummi Nazeera.
Jaga2 panah garuda!!! Klu terluka di sini ada obatnya....


Erm, bab pelakon2 lelaki lak, aku tanak komen banyak. Memang sangat gayyyyyyyyyyyyy. Hahaha. Menitik peluh jantan mak noxxx bila tengok body-body tuff n kilat2 tu...Euw! (^_^!)

"sampai masa tibanya waktu, redup hati kaum berdua,
bila dua jasad menjadi satu, hidup mati jadi bersama"


Aku nak kasi 5***** untuk Khir Rahman yang lakonkan watak Kamawas. Kau memang hebat la! Aku rasa macam nak sepak-sepak je perot kau masa kau buat muka stim tu.

‎"Kalau sudah dibuka empangan manakan mampu ditahan airnya"


Baiklah u-ols, kalau nak tau sejarah yang sebenar, cer baca kat sini. Sebagai orang kedah, aku tumpang bangga arr.. hahhaa..tetiber la plak kan?

Banyak yang aku baca pasal puji-pujian & maki-makian orang ramai terhadap filem arahan Yusry ni.


Walau apa pon cakapcakap orang, aku tetap bagi 4 1/2 bintang untuk HMM ni.
Korang yang mengkritik tu mampu ke buat filem epik cenggini? Asek2 crita hantu je.


**Kepada adik-adik jantan low education kat seat belakang aku dalam panggung tu, pleaseeeeeeeeeeee behave yourself! Aku bayar duit tiket bukannya untuk dengar ulasan lawak bodoh korang tu setiap 1 scene! Annoyyyyyying sungguh hoo-kayyyy! Kalau korang baca entry ni, tolong nangis dan kesiankan diri sendiri.**

2 comments:

  1. tnya mira hari tu dia terjmpa abg asshhar co incident ..heheh
    n diorg tgk wayang time same kit yang! ;)
    apa maksud???hehehe

    ReplyDelete
  2. ehem!
    kan syg dah cakap...
    dorang mesti ada pape..wee wuuu!!
    hahaha

    jom tgok wayang lg ahad ni!!

    ReplyDelete